De ce un drum asfaltat primăvara este deja plin de gropi în toamnă?Live Arad – Știri din Arad

De ce un drum asfaltat primăvara este deja plin de gropi în toamnă?

Orice șofer care se aventurează pe drumurile județului nostru are în minte aceeași întrebare: de ce un drum asfaltat primăvara este deja plin de gropi în toamnă? De ce se strică așa de repede? Iată de ce:

Ieri, Consiliului Județean a decis creșterea cu aproximativ 25% a sumei alocate pentru modernizarea a 12 km din DJ 709A (Mâsca – Măderat – Arăneag) fără ca prin aceasta să crească și calitatea lucrărilor.

Consilierii județeni ai USR PLUS au făcut, din nou, observații cu privire la soluțiile constructive nepotrivite, alese de CJA. Astfel de drumuri trebuiau proiectate ținând cont de frecvența traficului, de faptul că transportatorii depășesc deseori tonajul legal și de nivelul (ridicat) al pânzei freatice din zonă, iar varianta constructivă propusă în ședință nu este deloc adaptată.

Samuel Luca, consilier județean USR PLUS și inginer proiectant de drumuri: ”Varianta propusă de autorități este potrivită drumurilor comunale, străzilor, adică arterelor cu trafic redus. Structura rutieră pe care CJ dorește să o pună în operă nu va avea o durabilitate suficientă, de aceea am propus suplimentarea ei cu un strat de balast stabilizat cu ciment, formând astfel o structură rutieră mixtă.

Soluția este folosită în județele învecinate și are avantajul de a dubla, practic, rezistența și durata de exploatare a drumului, plus că reduce semnificativ costurile de întreținere și reparații pe termen mediu și lung. Cu costuri suplimentare de până în 10% mai mult, drumul poate fi folosit 20 de ani, în loc de 10, așa cum dorește Consiliul Județean.

Aparatului administrativ al CJA și proiectantul au respins ferm propunerea noastră, motivațiile ținând de costuri și de „tehnologiile avansate” necesare pentru realizarea variantei noastre, tehnologii care, susțin ei, nu sunt accesibile tuturor constructorilor. Balastul stabilizat este un amestec de balast cu ciment, așternut apoi peste patul drumului, chiar și cu roaba și cu lopata, dacă constructorii selectați de Consiliul Județean nu dispun de tehnologii ceva mai noi. Soluția constructivă propusă de noi este folosită curent în județul Timiș, de exemplu, și iată, totodată, și dovada că există constructori care o pot executa.

Deși cu 10% costuri suplimentare puteam avea un drum mai rezistent, cu o durată de viață și perioadă de garanție duble față de cea a soluției votate, este evident că Consiliul Județean Arad dorește cantitate, și nu calitate atunci când vine vorba de drumuri. Asta este ceea ce trebuie să aibă în minte șoferii care conduc și înjură pe drumurile din județul nostru.

The post De ce un drum asfaltat primăvara este deja plin de gropi în toamnă? appeared first on Live Arad – Știri din Arad.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *